Stay away, baby! Chapter 19

Tidigare:
Filmen tog slut, jag och Emy hade skrattat ganska mycket åt barnfilmen. Det spelar nog ingen roll hur gammal man är alla gillar nog hitta nemo. Vi ställer oss upp och Emy stänger av DVD-spelaren, vi går ut i hallen och jag tar på mig min ytterkläder. Jag kramar om henne och går ut genom dörren.
 
"Hej då Emy, vi syns imorn." Säger jag till henne.
 
"Hej då Zayn och tack." Säger hon och ler mot mig.
 
"Allt för dig." Säger jag innan jag stänger dörren om mig. Jag har tur att mitt hus inte är så långt bort från Emy's hus så att man kan gå hem. Men hem tänker jag inte gå först, innan ska jag visa hur det ska vara, igen rör Emy och det ska han få veta.

Jag gick ner för gatan, det var ganska mörkt ute och lite smått kyligt. Jag kollade mig omkring det var helt tomt, det var inte en människa ute. Jag kom till slutet av gatan och såg det välbekanta huset. Jag gick emot det och knackade på dörren, dörrklockan fungerade inte det visste jag redan så det var inte värt ett försök. Dörren öppnades opch där stog personen jag ville få hjälp av.
 
"Hej, vad gör du här?" Frågar Josh mig.
 
"Jag behöver hjälp med Louis det har med Emy att göra." Säger jag, jag vet att Emy betyder mycket för Josh så jag vet att han kommer att hjälpa mig.
 
"Du behöver inte änns fråga, är det okej om Niall kommer med?" Frågar han mig.
 
"Destu mer destu bättre." Säger jag, Josh nickar som svar.
 
"NIALL! VI BEHÖVER DIN HJÄLP!" Skriker Josh till Niall som antagligen är på övervåningen. Jag hör steg komma upifrån och sen hur någon kommer springandes ner från trappan. Jag ser Niall och han har ett frågande uttryck.
 
"Det har med Louis och Emy att göra." Säger Josh till Niall och han nickar bara. Josh och Niall drar på sig sina jackor och skor. Vi går ut ifrån huset och Josh låser dörren. Vi börjar gå mot Louis hus och det är ovanligt tyst mellan oss.
 
"Asså Zayn vad är det som har hänt mellan dom?" Frågar Niall och bryter tystnaden, jag berättar allt för dom och Josh och Niall kollar på mig chokat.
 
"Wow, trodde inte det om Emy hon verkar så oskyldig." Säger Josh, Niall och jag nickar instämmande.
 
"Det är hon." Säger Niall. Men hur kunde Niall veta det han hade ju känt henne nästan lika länge som vi hade gjort, det var ju inte så att dom hade träffats innan. Fast dom kanske har pratat mer än vad vi gör med henne, dom bor ju ändå med varandra. Vi går förbi huset brevid Louis hus, vi kollar på varandra innan vi nickar.
_
 
--Emy's perspektiv--
Skolan var som vanligt högljud när jag kom in i entren tillsammans med Valerie. Vi gick till våra skåp och tog fram engelska böckerna, som var den första lektionen nu på morgonen. Jag stängde skåpet som låstes av sig självt och gick fram till Valerie's skåp. Vi gick till engelska salen och vi väntade utanför, jag känner hur någon tar tag i min hand och lägger någonting i den. Jag tar upp handen och kollar vad det låg i det var en lapp, jag vänder mig om och ser Louis stå där. Han är lila/blå i nästan hela ansiktet och har en fläskläpp, jag ger honom ett snett leende, när han ser att jag har sett honom så vänder han sig om och går iväg till sitt skåp. Jag kollar mig omkring, jag ser Valeire stå och prata med någon tjej som går i våran klass. Jag vicker upp lappen och läser vad det står.
 
Vi behöver prata. //Louis xx
 
Vad behöver vi prata om? Jag suckar och ser att läraren redan har börjat att släppa in alla eleverna i klassen, jag går in i klassrummet och sätter mig brevid Valerie. Engelska läraren börjar prata om ar och er verb och jag slutar genast att lyssna, det var så onödigt det var mitt eget hemspråk, varför ska jag lära mig det? Jag börjar klottra lite på mig papper som jag har framför mig. Jag känner en armbåge i sidan av min mage och jag kollar upp på Valerie hon nickar bara mot lärarens håll och då märker jag att hela klassen kollar på mig.
 
"Emy, kan du svara på frågan jag frågade dig?" Frågar engelska läraren mig, jag skakar bara på huvudet.
 
"Nej såklart, det brukar bli så när man inte lyssnar på lektionerna." Säger han igen, jag nickar bara sakta.
 
"Kvarsittning efter skolan, så du kan ta igen det du inte lyssnat på." Säger han bara innan skolklockan ringer ut.
 
"Emy, vad var det där nödvändigt för?" Säger Valerie till mig och ler.
 
"Jag vet inte." Säger jag och ler till henne, hon skrattar åt mig. Vi lämnar grejerna och går och sätter oss på en  bänkarna i skolan. Jag tar fram mobilen och skickar iväg ett sms till Louis.
 
Till: Louis
När?
 
Från: Louis
Efter skolan? x
 
Till: Louis
Har kvarsittning :)
 
Från: Louis
Då syns vi där. x
Wihhooo, ett nytt kapitel! Ska direkt sätta mig och skriva ett till kapitel till er, fast det kommer upp vid ungefär nio ikväll, så att nästan alla hinner se att det är två kapitel jag har lagt upp!
 
Kommentera! xx

Kommentarer
Postat av: Jooysann!

Det blir grymt bra! :D

Svar: tack! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 18:33:21
Postat av: Elin

Sluta vara så gryma! Dör allvarligt talat!:D

Svar: haha :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 18:59:19
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: Anonym

Omg!! Såååå bäst!!!!!!!!!!!😄

Svar: tack så mycket :)xx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 19:04:00
Postat av: Frida

Jaaaaa!!!! Ett till kapitel! :D
Suuuuuper bra!! :Dxxxx

Svar: tack så mycket! :Dxxx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 19:19:28
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: My

Ahh så bra!!!Längtar till nästa kapitel:)<3

Svar: tack så mycket! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 19:31:33
Postat av: Sandra

super!

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 21:11:49
URL: http://sandraerikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0