Stay away, baby! Chapter 20

Tidigare:
Till: Louis
När?
 
Från: Louis
Efter skolan? x
 
Till: Louis
Har kvarsittning :)
 
Från: Louis
Då syns vi där. x

Skolan var slut och jag satt utanför lokalen till kvarsittningen, det var bara jag där och Louis hade inte kommit än. Jag hör dörren öppnas och där står kvarsittningsläraren jag har aldrig sätt honom innan, men han jobbar antagligen på skolan. Jag går in klassrummet och sätter mig längst bak, det var tomt i salen. Efter ungefär 5 minuter så knackar någon på dörren, läraren går och öppnar dörren och där står Louis.
 
"Och varför är du sen?" Frågar läraren.
 
"Ehh... lektionen gick över." Svarar Louis läraren, det verkade bara som att Louis kom på det i stunden, det lät inte änns sant när han sa det.
 
"Jahha, sätt dig ner." Säger läraren till Louis. Louis går in och sätter sig en rad framför mig, han vänder sig om och ger mig ett leende, jag ler ett litet leende innan han vänder sig om igen. Vem hade igentligen gjort det där mot hans ansikte, jag ville veta vem och varför. Jag suckade och kollade fram på läraren som sog vid tavlan.
 
"Jag ska gå och fixa några papper som ni kan jobba med, stanna här." Säger läraren, jag nickar och ser att Louis nickar han också. Läraren går ut ur klassrummet och Louis och jag sitter kvar där inne tysta. Jag vill verkligen veta vad det är som har hänt med Louis ansikte, och det ända sättet jag kan få reda på det är att fråga honom. 
 
"Louis." Säger jag bara och han vänder sig om.
 
"Vad är det, baby?" Svarar han mig och ler.
 
"Vem har gjort det där? På ditt ansikte." Frågar jag honom och han suckar tyst.
 
"Du vill inte veta." Svarar han mig bara, jag kollar på honom frågande.
 
"Jo det vill jag, snälla säg bara."Säger jag till honom, han kollar rakt in i mina ögon och jag gör samma sak och nickar, som ett tecken på att han ska berätta.
 
"Det var Zayn, Niall och Josh." Säger han. Jag känner hur chokad jag blir, varför skulle dom göra det för. Jag hade aldrig tänkt mig att dom skulle starta ett bråk, jag hade bara trott att dom vart utsatta för bråk.

"Va?" Säger jag även fast jag hörde va han sa.
 
"Du hörde vad jag sa Emy, och du behöver inte fråga varför för det vet du nog själv." Säger han och vänder sig om.
 
"Louis, jag vet inte varför dom gjorde det." Säger jag till honom. Han vände sig om och kollade på mig med höjda ögonbryn.
 
"Nehhe, så du berättade aldrig för någon utav dom vad VI gjorde hemma hos dig igår kväll?" Frågar han mig och betonar vi. Jag svarar honom inte, han vet att jag har berättat för någon utav killarna vad vi gjorde igårkväll, men jag trodde inte att Zayn skulle säga till dom andra och gå till Louis och slå honom.

"Louis jag visste inte att dom skulle göra så där mot dig." Säger jag till honom.
 
"Nee eller hur Emy." Säger han bara.
 
"Jag lovar Louis." Säger jag till honom. Han kollar rakt in i mina ögon och jag kollar tillbaka in i hans ögon, dom är så fina en blå färg som jag aldrig hade sett någon ha. Jag ser hur han lutar sig närmare min bänk och jag lutar mig längre fram, vi möts i en kyss. "Du är fortfarande min" viskar han mot mina läppar. Jag vet inte var det var med den här kyssen den kändes annorlunda på något sätt, det var inte som dom andra vi hade delat. Vänta. Jag höllde väll inte på att falla för Louis? Gillade jag kyssen?
Glad att jag lovade två kapitel, för jag har varit på ett riktigt skrivarhumör, haha.
Imorgon så kommer Nora hem igen, vilken tid vet jag inte. Jag vet inte om jag hinner skriva ett kapitel imorgon, men jag ska verkligen försöka att hinna med det. Och det är redan kapitel 20, känns som att vi nyss började!
 
Hoppas att ni gillar det! Kram Fanny xx

Kommentarer
Postat av: Lol

Sååååååååå bra!!!!!!! :D

Svar: taaaack! :Dxx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 21:48:18
Postat av: Frida

Jättebra!! :Dxxx

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 22:13:52
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Anonym

Aaww det e sååå bra! Jag verkligen älskar denna novellen och det kanske låter lite dumt men jag skulle inte överleva utan novellen!!!😝😜

Svar: haha tack så mycket! :Dxxx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 22:45:05
Postat av: Wilma

Men guuuud! Så gryyymt bra skrivet, I love it! :) xx

Svar: tack så mycket! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 23:17:04
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: My

Asså så bra!!😊<3

Svar: taaaaack! :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-08 @ 23:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0