Stay away, baby! Chapter 28

 
Tidigare:

"Du var helt fantastikt igår." viskade Louis in i mitt öra och började kyssa mig ner från örat ner till halsen.

"Louis igår var ett misstag."

"Vad sägs som en rond 2? Ikväll, hos mig, klockan 8?" sa han och struntade i vad jag precis hade sagt.Han snurrade runt så han stod med ryggen lutad mot skåpen och jag ståendes med hans amar runt mina axlar.

"Louis, det var ett One Night thing, inget mer eftersom inget kommer någonsin hända mellan oss." sa jag och jag såg hur något brast innanför hans ögon så att de blev mörkare och mörkare.

"Men du är min." sa han med en hård röst innan han började suga hårt på min hals för att sedan gå över till att börja bita.


--Louis's perspektiv--

Jag vaknade up av solen som kom in genom fönstret, jag gnuggade mig i ögonen och kollade runt i mitt rum. Jag kollade brevid mig och såg att det var någon som låg där, det var en tjej med långt blondt hår. Jag satte mig lite upp i sängen och kände vilken huvudvärk jag hade, jag la mig ner igen och skedade tjejen.

"Hej Emy älskling." Säger jag till henne, såklart att det är Emy det ser jag på håret. Hon rycker till och ställer sig snabbt up på golvet. Jag kollar up på henne, det var inte Emy det var någon tjej jag aldrig tidigare sätt.

"VEM FAN ÄR EMY?!" Skriker hon till mig.

"Ehh.. en tjej." Säger jag till henne och hon suckar och tar up sina kläder som ligger på golvet.

"Hej då." Säger hon bara innan hon går ut från mitt rum och antagligen från huset också, jag orkade inte bry mig jag ville bara komma ihåg vad som hade hänt.

--KVÄLLEN INNAN--

Jag var arg jag trodde det Emy och jag gjorde betyde något, inte bara var något jävla spel. Jag slog en hand i väggen och sprang ut från mitt rum. Det fanns bara en sak som man kunde göra när man var riktigt deprimerad´, festa. Jag gick ut till bilen och körde iväg till en av dom största nattklubbarna inne i stan, jag parkerade bilen och gick ur den och gick mot kön in till klubben. Efter bara några minuter så var jag inne på klubben och drack mycket mer än vad jag borde göra. Jag går ut på dans golvet och hittar en söt blondin att dansa med, jag tar tag i hennes hand och drar med mig henne ner till hörnet av salen. vi stog där ett tag och hånglade lite inget mer hände. Vi åkte hem till mig och vi hade sex, kändes som att det var min lösning med problemen med Emy.

---

Jag reste mig upp ur sängen och gick in till badrummet för att ta en dusch. Dom säger att duschen är det stället där du tänker mest, och det stämmer. Jag tänkte på Emy jag gillade henne, i början var det bara en grej för att få ett ligg, jag antar att jag inte tänkte ordentligt. Emy var inte som alla andra hon var annorlunda på något sätt, hur hon klär sig när hon inte har på sig den fula skoluniformen. Hon var speciell, och jag var kär i henne.

--Valerie's perspektiv--

Jag gick up på grageuppfarten till Emy's hus och kom fram til dörren jag plingar på och väntar på att hon ska öpnna, det var skönt med lördag igen inte mycket att tänka på bara ha en slapp dag men min kompisar. Dörren öppnades och Emy stog i dörröppning inne i huset, hon var helt röd i ögonen och under ögonen.

"Emy har det hänt något?" Frågar jag henne och kramar om henne.

"Nee.. bara allergisk mot pollen och allt, du vet." Säger hon snabbt och släpper taget om kramen.

"Om det är så du säger." Svarar jag henne, jag visste att hon inte talade sanningen. Jag har känt henne länge nog för att veta att hon ljuger. Jag tar av mig mina ytterkläder och vi går upp på hennes rum, vi sätter oss på sängen och hon tar fram datorn och börjar surfa runt lite.

"Emy, jag vet att du inte sa sanningen förut." Säger jag till henne. Hon kollar på mig men kollar snabbt bort och kollar på datorn igen och låtsas att läsa tweets på twitter.

"Emy?" Frågar jag henne.

"Nee..." Säger hon.

"Nej till vad?" Frågar jag henne.

"Att jag inte sa sanningen." Säger hon till mig och stänger  igen laptopen och kollar up på mig.

"Vad har hänt?" Frågar jag henne. Hon var tyst en stund innan hon öppnar sin mun och säger det jag aldrig trodde att hon skulle säga.

"Jag hade sex med Louis." Säger hon.

"Ehh, Louis?" Frågar jag henne, hon nickar bara.

"Det är okej Emy, jag tycker inte om det men det är ditt val inte mitt." Säger jag till henne.

"Jag vet inte varför jag gjorde det." Säger hon till mig.

"Okej, nu tycker jag vi går till affären och köper lite godis och hyr en bra film." Säger jag till henne och ler stort hon ler tillbaka till mig.

"Låter bra." Säger hon och vi reser oss up och går mot dörren och går till affären.

-

Emy och jag sitter ner i hennes säng med varsit täcke över oss och en stor godis skål imellan oss, och The Last Song vissas på tv-skärmen. Emy verkar inte konsentrera sig jätte mycket på filmen, dom andra gångerna vi har kollat på film har hon alltid sutit och kommenterat om vad som händer, och än sålänge har hon inte sagt ett ord.

"Valerie?" Säger hon till mig. Jag kollar på henne frågande.

"Vad är det?" Frågar jag henne.

"Jag tror jag är kär..." Hon tog en paus innan hon öppnar sin mun igen "..i Louis." Säger hon.


Wihoo vad är det som händer? Louis har känslor för Emy. Och Emy verkar vara kär i Louis.

Iallafall detta har jag(fanny) skrivit, och jag hade ovanligt mycket tankar och ideer i huvudet idag, så det vart enkelt att skriva. Även nästa vecka så har vi prov jag har två prov och Nora har tre. Men vi kommer att uppdatera enda, vi ska skriva några kapitel så vi har i lager som ni kan få.

Hoppas att ni gillar det! Kram Fanny! xxx

 


Kommentarer
Postat av: My

Jätte bra kapitel!:)❤

Svar: tack :)<3
Fanny och Nora

2013-03-22 @ 20:04:09
Postat av: Felicia

As bra kapitel!!!!! :)

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-22 @ 20:33:27
Postat av: Frida

Jättebra!! :)xx

Svar: tack :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-22 @ 22:51:27
URL: http://Nattstad.se/onedirectionfanfics

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0