Stay away, baby! Chapter 31

Tidigare:
"Det vanliga." sa jag och hon stönade.

 

"Du är så sjukt tråkig ibland eller i alla fall när det handlar om mat."

 

"Och." sa jag och hon vände sig om för att beställa åt mig.

 

"Hej och välkommen till Mc Donald´s, vad skulle du vilja ha?" hördes en tjejs röst från den lilla grejen där man pratade in vad man ville ha.

 

"En Big Mac, en stor cola och en stor pommes" sa hon och ja det är min vanliga beställning för på Mc Donald's kan jag äta hur mycket som helst.

 

"Något annat?"

 

"Nej det är bra."

 

"Då är det bara att ni kör fram för att få er beställning och för att betala." sa hon och Miranda sa tack och vi körde fram för att få min mat och för Miranda att betala.


--Louis's perspektiv--

Det har gått fyra dagar och det är torsdag och jag har ännu inte sätt Emy i skolan, vart var hon? Jag gick fram till mitt skåp och slog in koden och öppnade skåpet. Jag tog min mobil som låg i ett av facken inne i mitt skåp. Jag tog fram kontakt lista och scrollade ner till Emy's kontakt, jag klickade på "ring-knappen" och tog telefonen mot örat. Jag hörde singnalerna ringa men det var ingen som svarade, precis när jag hade tänkt att lägga på hör jag hur någon svarar.

 

"Hej, det är Miranda." Hör jag hur någon svarar med en ganska trött röst.

 

"Ehh, hej det är Louis." Svarar jag henne.


"Vem är du Louis? Söker du efter Emy? Frågar hon mig.

 

"Emy's pojkvän, ja tack." Svarar jag henne.  

 

"Hon sover just nu men jag kan be henne att ringa tillbaka." Svarar tjejen i andra änden.

 

"Vad menar du med at hon sover?" Frågar jag henne.


"Visste du inte att hon är här i USA, det är liksom natt just nu." Säger hon till mig.

 

"Det visste jag inte, kan du va snäll att be henne ringa upp?" Frågar jag henne.

 

"Självklart ska jag göra det." Säger hon till mig.

 

"Tack så mycket." Säger jag till henne.


"Ingen fara." Svarar hon innan hon lägger på. Varför hade Emy åkt till USA och vem var det som svarade i hennes telefon? Och varför hade jag sagt att hon var min flickvän?

 

--Emy's perspektiv--

Jag hörde hur min mobiltelefon ringde men jag hade ingen ork att svara, det var mitt i natten vem ringer någon då? Jag hörde hur dörren till gästrummet öppnades där inne jag låg och sov, jag stängde igen ögon och låsades sova igen.

"Hej det är Miranda." Hör jag hur min syster svarar i min telefon, jag hör inte vem det är på andra sidan luren men jag ville gärna veta.

"Vem är du Louis? Söker du efter Emy? Hör jag henne säga. Är det Louis hon pratar med, varför skulle han ringa mig nu för? Jag hade inte berättat för honom att jag skulle åka till USA eller att jag var i USA just NU, men jag trodde inte att han skulle bry sig eftersom jag sa till honom att det vi hade gjort inte betyde någonting.


Jag låg hela den natten och tänkte på vad det var han ville, varför han ville berätta med mig?

 

"Emy dags att gå upp." Säger Miranda till mig och skakar på min axel.

 

"Orkar inte." Svarar jag henne.


"Jahha, jag trodde du ville följa med till fotostudion idag?" Frågar hon mig.

"Jag kommer." Säger jag.

 

"Bra, juste din pojkvän ringde inatt, jag sa att du skulle ringa tillbaka." Säger hon till mig. Va? Pojkvän? Louis är inte min pojkvän?

 

"Han är inte min pojkvän." Säger jag till henne.


"Nee eller hur Emy." Säger hon ironiskt och går ut från rummet. När jag hör att hon har stängt dörren, så tar jag fram min mobil och kollar om det verkligen var Louis som hade ringt mig i mitten av natten, jag tog fram samtalslistan och såg Louis's namn stå högst up. Jag stängde ner rutan på mobilen och släckte skärmen, jag hade ingen lust att ringa honom nu, jag fick göra det senare. Jag reser  mig upp och går till min resväska där alla mina kläder ligger jag har inte orkat packa up mina kläder än, jag skulle endå hem om tre dagar så det fanns ingen mening med det. Jag tog fram en söt röd topp och ett par vanliga svarta jeans, det fick bli något enkelt jag skulle endå byta om senare i fotostudion. Miranda och jag hade alltid åkt med varandra till fotostudion, vi tog ofta foton med varandra eller enskilda, så igår hade Miranda och jag bestämmt att åka till hennes fotostudio. jag orkade inte sminka mig heller för det fick Miranda eller sminkteamet göra senare.

 

"Klar för att åka, kan vi ta Starbucks på vägen?" Ropar jag till Miranda.

 

"Bra, visst kan vi det." Svarar hon mig.


Kände att jag fick avrunda där, vad tycker ni? Är det någon mer av er som har påsklov? Eller det kanske alla har samtidigt, haha jag(fanny) har ingen aning!

Kommentarerna har sjunkit väldigt mycket, så skulle va jättekul om ni kommenterade!

KRAM FANNY & NORA xx

 

 

 

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra!! :)xx

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-30 @ 18:36:48
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Sandra Eriksson

superbra!

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-30 @ 20:09:41
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: Felicia

As bra!!!!!

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-03-30 @ 22:55:51
Postat av: Ellie

Sjukt bra skrivet! Har läst alla delar nu! Blev beroende direkt!
Haha vi har också påsklov! :)

Svar: tack! kul att du har hittat hitt! skönt :Dxx
Fanny och Nora

2013-03-31 @ 11:31:26
Postat av: Denise

Längtar tills nästa kapitel! :D

Svar: haha jao :)xx
Fanny och Nora

2013-03-31 @ 12:10:45
URL: http://oneedirection.devote.se
Postat av: My

Sjukt bara kapitel ❤:)

Svar: tackar :)<3xx
Fanny och Nora

2013-03-31 @ 15:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0