Stay away baby! Chapter 54

Tidigare:
Jag knackade på dörren som jag hade stått vid så många gånger nu. Josh öppnade och drog in mig i en kram jag kramade vänskapligt tillbaka. 
 
"Hej Emy!" hörde jag Zayn ropa från vad jag tror skulle va köket då han spenderar mesta tiden ätandes.
 
Jag skrattade lite innan jag gick in i köket och mycket riktigt satt Zayn där med ett äpple i handen. Jag satte mig mittemot och vi började prata om lite allt möjligt innan jag blev sugen på att baka och jag tvingade killarna att hjälpa mig. inte för att det blev så mycket bak men vi gjorde så gott vi kunde innan jag hörde min mobil plinga till på köksbordet.
 
Louis: Värst vad du spenderar mycket tid med din pappa...

Louis's perspektiv
Jag kollade försiktigt in i den stora fönstret där Emy satt och skrattade tillsammans med Josh och Zayn. Hon hade innan smsat mig att hon skulle vara med hennes pappa, men nu satt hon där istället. Det var inte meningen att jag skulle sitta här och spionera på dom, jag skulle dra till pizzerian men det slutade med att jag såg Emy i fönstret. Jag hade sätt hur Emy tog up sin mobil och läste meddelandet jag hade skickat till henne men hon svarade inte utan la bara ner mobilen på bordet igen och fortsatte prata. Jag såg hur alla tre reste sig upp och gick ut från rummet dom var i. Jag satte mig ner på den kalla marken och suckade, varför va Emy så arg på mig för? Jag reste mig upp och samtidigt som jag hade tänkt att gå därifrån hör jag hur dörren öppnas. Jag vänder mig om och ser Emy stå där, hon kollar chokat på mig och jag går fram till henne. 

"Vad gör du här Louis?" Frågar hon mig. Jag går fram närmare henne och tar tag i hennes händer i mina. 
 
"Skulle köpa pizza men sen såg jag dig i fönstret och då kunde jag inte bara gå härifrån." Berättar jag för henne.
 
"Varför? Dem skulle ju aldrig skada mig." Säger hon till mig. 
 
"Det har jag inte sagt, jag ville bara inte gå därifrån!" Säger jag till henne och kramar om hennes händer mer än innan.  
 
"Okej.. men pizza sa du?" Säger hon och skrattar. 

"Ja, jag är hungrig." 
 
"Jag med, jag går och köper så kommer jag över till dig sen." Säger hon och ler, jag nickar och kollar mig omkring när jag ser att det inte är någon i området så kysser jag henne på läpparna passionerat innan vi säger hej då och går varsit håll. 
 
Emy's perspektiv

Jag stog utanför Louis hus med pizzorna i mina händer, jag öppnade dörren jag visste att han var hemma för att han hade smsat mig för ett tag sen om att Harry och hans föräldrar inte var hemma. Jag går in i köket och lägger ner pizzorna på köksbordet. Jag ser inte Louis någonstans så jag går upp på övervåningen där han har sitt rum. Dörren är öppen så jag ställer mig i dörröppningen och då ser jag honom, jag går fram lite men ångrar mig genast, jag ser vad han håller i och blir rädd. 
 
"Louis." Säger jag. Han vänder sig hastigt om och lägger fort ifrån sig pistolen, han går fram till mig. 
 
"Jag.. ehh." Säger han, jag märker hur osäker han blir, så jag går fram till honom och kramar om honom. 
 
"Du behöver inte berätta." Säger jag till honom. Men inerst inne ville jag verkligen veta vad han skulle göra med pistolen eller vad han redan hade gjort...
Nytt kapitel som lovat! Vad tycker ni? 
Kram Fanny & Nora xx
 
7 kommentarer till nästa!

Kommentarer
Postat av: Moa

Jätte Bra!!! Vill bara läsa mer!!

Svar: tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-02 @ 16:05:35
URL: http://moajosefinesvensson.blogg.se
Postat av: Rebecca

Jätte bra!

Svar: tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-02 @ 16:29:17
Postat av: Felicia

As bra!!! Mer mer mer!!!!!!!

Svar: haha tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-02 @ 16:35:12
Postat av: Blondie

Längtar till nästa kapitel! :-)

Svar: va bra hahah :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-02 @ 17:33:38
Postat av: Jasmin

SÅÅ BRAA! Längtar till nästa! :)

2013-05-02 @ 17:44:13
Postat av: Elin

MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER :D

Svar: hahaha :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-02 @ 18:26:45
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: Jazzi

Jag älskar eran novell!
Jag har precis skrivit ut första kapitlet på min det skulle vara roligt om ni läste och skrev vad ni tyckte! :) http://oonednoveller.blogg.se/

Svar: tack!! Ska kolla direkt! :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-02 @ 19:45:55
URL: http://oonednoveller.blogg.se/
Postat av: Denise

Jätte bra! :D❤

Svar: tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-03 @ 12:48:37
URL: http://directionernovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0