Stay away baby! Chapter 59

Tidigare:
När kyssen avbröts så kunde jag inte motstå att le av att det kändes som att jag var den lyckligaste tjejen i värden.
 
"Vad ler du åt , miss?" frågade Louis med en väldigt snobbig ton som fick mig att fnissa till.
 
"Att jag är värdens lyckligaste tjej som är värdens underbaraste pojkvän." sa jag med en lycklig röst.
 
"Du ljug inte för mycket så du får en svart tunga." sa han med en lite bittrare röst som fick mig att bli väldigt förvånad över hans humörsvägning.
 
"Vi vet båda två att du är värdens underbaraste pojkvän." sa jag och drog långsamt ner min hand från hans bröstkorg till hans sex-pack.
 
"För i helvete Emy sluta fucking ljug." skrek han i mitt ansikte. Damer och herrar killen som jag har fallit så hårt för, min true love, my only love går i från mig efter att jag har sagt att han är underbar.
 
He's the one I love..
Louis perspektiv:
Jag satt hemma i soffan och kollade på något tråkigt tv-pogram. Harry var inte hemma och inte mina föräldrar heller. Det enda jag kunde tänka på var det jag hade sagt till Emy förut, jag var inte arg på henne inte alls. Tänk om hon är super arg på mig just nu, och vill inte se mig igen. Hon hade redan förlåtit mig för att jag hade skjutit en person och det är inte säkert att hon skulle förlåta mig igen. Jag tog fram mobilen och valde att skicka ett sms till henne och be henne komma över.
 
Till: Emy
Hej älskling, kan du komma över? xx
 
Jag väntade ett tag på svar och efter cirka fem minuter fick jag svar från henne. 
 
Från: Emy 
Jag kommer om cirka 10 minuter, fikar med Niall xx
 
Jag la ner mobilen brevid mig i soffan och suckade. Jag försökte komma på någon idé som jag kunde överaska Emy med men jag kom inte på någonting. Jag gick ut i köket och hittade lite godis i skåpet jag la fram påsen på köksbänken och fortsatte rota runt i skåpen. Tillslut hade jag hittat lite godis och popcorn, och i kylen hade jag hittat en flaska med coca cola. Jag hällde up godiset i en skål och popcornen i en annan skål och ställde up det uppe på mitt rum brevid sängen. Jag sprang ner igen till köket och tog två glas och coca cola flaskan och sprang upp till mitt rum igen och ställde det brevid skålarna med snacks. Jag hörde ringklockan ringa tre gånger i rad vilket betyder att det var Emy, det var en liten sak vi hade börjat med för ett tag sen, på det sättet visste vi vem det var som plingade på. Jag sprang ner till nedervåningen och öppnade dörren, där står Emy med ett leende på läpparna. Hon har fortfarande på sig sin skoluniform, så jag antog att hon hade gått till fiket precis efter skolan med Niall. 
 
"Hej babe." Säger jag till henne och kramar om henne och kysser henne på kinden. 
 
"Hej älskling." Svarar hon mig, och ler. 

"Så jag har typ en liten överaskning uppe i mitt rum."  Säger jag, hon nickar som svar och tar av sig hennes jacka och lägger ner den i hennes väska. Vi går up mot mitt rum och hon ser vad det är jag har gjort, rummet är helt mörkt och visa ljus är utställda i rummet och brevid sängen står snackset och drickan. 
 
Emy's perspektiv:

Jag vart lite chokad över det Louis hade gjort, han hade aldrig riktigt visat att han hade en romantisk sida. Jag kollade runt i rummet och sedan kollade jag på Louis som stog brevid mig och kollade på mig, jag log stort mot honom. 
 
"Vill du byta kläder?" Frågar Louis mig och jag nickar som svar. Han går till sin garderob och jag går och sätter mig på sängkanten. Efter ett tag kommer han och sätter sig brevid mig och ger mig en av hans t-shirts som antagligen är väldigt stor för mig. Jag bryr mig inte om att Louis är i rummet, utan drar av mig tröjan och bhn och sätter på mig hans t-shirt, jag tar av mig den jobbiga kjolen och vicker ihop kläderna och lägger det på min väska som står i rummet. Jag lägger mig ner i Louis säng och han tar av sig sina kläder men behåller kalsongerna på, han lägger sig ner brevid mig och jag lägger mitt huvud mot hans bröst. Han sträcker sig efter en av skålarna med godis i och ställer den brevid oss. 
 
"Låt mig gissa du älskar choklad?" Frågar han mig och ler stort och håller up en chokladbit. 
 
"Hur visste du?" Frågar jag honom, sanningen var att jag älskade choklad.
 
"Jag vet inte, antar att jag känner dig." Säger han och skrattar lite. Vi ligger bara där ëtt tag och pratar, skrattar och äter av snackset. 
 
"Emy förlåt för förut." Säger han till mig. 

"Vad menar du?" Frågar jag honom. 

"För att jag vart arg på dig i skolan, det var inte meningen." Säger jag till henne och kollar rakt in i hennes ögon. 

"Det är okej Louis,  det gör ingenting." Säger jag till honom, han lutar sig lite framåt och kysser mig passionerat. 
 
"Jag kan sova här va?" Frågar jag honom, han nickar som svar och drar mig närmare honom. 
 
"Emy?" Frågar han mig och jag nickar. "Jag älskar dig."
 
"Jag älskar dig också Louis." Säger jag till honom innan vi båda somnar tätt intill varandra.
Jag(fanny) kände att vi behövde ha ett litet gulligt kapitel, haha. 
 
ASSÅ OMG!! Konserten i onsdags var ju helt AMAZAYN!! Jag(fanny) grät ungefär 5 gånger, haha lite överdrivet men liksom tanken på att dom stog där och levde på riktigt och att allt inte var en stor dröm!! Vad tyckte ni?? Var det inte super gulligt när dom gjorde pyramiden och deras egna ringsignaler?? 
 
8 kommentarer till nästa!
 

Kommentarer
Postat av: Denise

JAG GRÄT TYP I BÖRJAN SÅ JAG SNÖRVLADE OCH SNORADE HAHAH, MEN DET VAR HELT SJUKT! JAG SÅÅÅÅÅÅÅG DOM PÅ RIKTIGT! IIHHHHHH

Svar: ELLER HUR!!! KAN INTE TRO DET!! :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-10 @ 13:26:04
URL: http://directionernovell.devote.se
Postat av: My

Jag grät också så du är inte ensam!:)Kunde
inte fatta att dom stod där nere❤

Svar: hahah, bara man tänkte på att dom stog där nere vart man helt gråtfärdig! :Dxx♥
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-10 @ 15:48:39
Postat av: Felicia

Omg! Konserten var bäst!!!! Älskade pyramiden och ringsignalerna! Hur gulligt som helst!!! <3
Kapitlet var as bra!!! ;) :)

Svar: eller hur så gulligt!! :)♥ tack så mycket :)♥♥
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-11 @ 00:29:05
Postat av: Lisa

Kul att man fick se Louis lite mer mjuka sida. :)

Svar: eller hur kände att det var dags för det haha :)x
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-12 @ 18:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0