Stay away baby! Chapter 60

Tidigare:
"Emy förlåt för förut." Säger han till mig. 

"Vad menar du?" Frågar jag honom. 

"För att jag vart arg på dig i skolan, det var inte meningen." Säger jag till henne och kollar rakt in i hennes ögon. 

"Det är okej Louis,  det gör ingenting." Säger jag till honom, han lutar sig lite framåt och kysser mig passionerat. 
 
"Jag kan sova här va?" Frågar jag honom, han nickar som svar och drar mig närmare honom. 
 
"Emy?" Frågar han mig och jag nickar. "Jag älskar dig."
 
"Jag älskar dig också Louis." Säger jag till honom innan vi båda somnar tätt intill varandra.
Harry's perspektiv:

Jag slängde ner cigaretten på marken och drog skon över den för att en skulle släckas. Jag gick in mot skolan igen för att gå på sista lektionen vilken var bild. Jag gick in i klassrummet och satte mig ner förvånande så var det bara två andra i klassrummet det var inga jag hade sett innan antagligen några nördar. Jag drog fram mobilen för att kolla om jag hade missat något samtal eller sms men det var helt tomt, jag la ner mobilen i fickan igen. Jag hörde hur några kom in i klassrummet, jag orkade inte vända mig om för att se vilka det var. Läraren kom in och startade lektionen, jag lyssnade inte så mycket på vad han sa det ar ju bara bild alla kunde väl måla ett hus som stod lite snett. Något som tog min upmärksamhet var att det knackade på dörren.
 
"Kom in." Säger bildläraren, efter bara några sekunder kommer Emy och Valerie in. 

"Förlåt att vi är sena gympan drog ut på tiden." Förklarar Emy för läraren. 
 
"Det är okej." Säger läraren, vilket jag tyckte var väldigt lustigt om det var jag som kom försent på grund av gympan så skulle jag fått värsta utskällning. Mina tankar avbryts när jag hör hur någon drar ut stolen brevid mig och säter sig där jag kollar upp och ser Emy sitta där och Valerie mitt emot henne. Jag kollar runt i klassrummet det var helt fullt inte lustigt om dem satte sig här. Läraren hade äntligen slutat prata och man fick börja arbeta själv istället, jag hade ingen aning om vad det var jag skulle göra. 
 
"Emy, vad ska man göra?" Frågar jag henne. Emy kollar upp på mig och sen på Valerie och skrattar. 

"Du kanske borde börja lyssna på läraren Hazza." Säger hon. Va? Vänta? Kallade hon mig precis Hazza? Mitt smeknamn? Skumt. 
 
"Jag vet, men vad ska man göra?" Frågar jag henne igen. 

"Harry och Emy inget pratande på lektionen!!" Skriker läraren på oss. Emy som kollar på mig tar direkt ner blicken till hennes papper igen. 
 
"Du ska fortsätta med det vi gjorde förra gången målningen av huset." Säger hon till mig lite tystare än innan. 

"Okej tack babe." Svarar jag henne. Jag känner hur någon lägger en hand på min axel, jag kollar upp och ser läraren ha handen på min axel. 
 
"Ni två kvarsittning i en timme efter skolan." Säger läraren.
 
"Men jag har ju inte gjort något?" Säger Emy till honom. 

"Ändrar till två timmar." Säger han bara och går därifrån, jag hör hur Emy suckar brevid mig. 
 
Emy's perspektiv:

"Bra gjort gumman." Säger Valerie till mig när vi har gått ut från bildsalen och är påväg till våra skåp. Jag slänger in mina saker i skåpet och säger hej då till Valerie innan jag går mot kvarsittningsrummet, jag går in i salen och ser att det inte var någon där jag sätter mig ner och suckar. Efter ett tag så öppnas dörren och in kommer Harry, han sätter sig en bänk bakom mig. 
 
"Kan vi dra hem till mig sen och göra kemin?" Viskar Harry till mig. 

"Okej, men inget annat." Säger jag till honom, det var lite lustigt att han pratade med mig efter att han hade kysst mig häromdagen. Jag antog att han bara ville låtsas som att inget hade hänt, så jag låtsades också som att ingenting hade hänt. 
 
-
 
Jag ställde de två tekopparna på bordet medans Harry satt och skrev på kemiuppgiften. Jag satte mig ner brevid honom och kollade på vad han skrev, jag var faktiskt förvånad jag trodde inte Harry var den killen som var så duktigt i plugget. Jag satt där en stund och bara kollade på vad han skrev, jag tog tag i min te kopp och drack lite av det varma teet. 
 
"Ska du hjälpa till Emy?" Frågar Harry, han tar tag i sin te kopp och dricker lite. 
 
"Nae.. jag tyckte du gjorde det ganska bra själv." Svarar jag honom. 
 
"Vi säger så." Säger han och skrattar, jag skrattar med honom för än gångs skull kändes vårat samtal "äkta" på något sätt, innan hade det varit hat och annat bakom. Men när saker börjar bli bra så avbryts vi av en arg röst. 
 
"VAD FAN GÖR DU HÄR EMY?!" Hör jag Louis skrika.
Era kommentarer är så gulliga, men jag ska bara påminna er om en sak. Vissa utav er kommenterar flera gånger på samma kapitel med olika namn, vilket vi kan se eftersom vi ser ip-adresserna. Så vi räknar det som bara en kommentar. Förövrigt hoppas jag att ni gillar kapitlet!! OMG ONE DIRECTION REKLAM PÅ SPOTIFY JUST NU!!! Hahah förlåt, kolla gärna in min blogg http://nattstad.se/fannyhellman 
 
7 kommentarer till nästa! xx
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Amazayn kapitel som vanligt!! :D x

Svar: hah tack :)x
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 07:17:07
Postat av: Rebecca

As bra vill bar läsa mer!

Svar: tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 08:53:47
Postat av: Natta

sjukt bra!! :)

Svar: tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 10:48:59
Postat av: Felicia

Haha! Ni kom på mig! ^^ men det e så bra och jag vill ha meer!!! *_* haha!! Sorry!

As bra kapitel!! :) längtar till nästa!! ^^

Svar: hahah det är okej :) tack xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 11:06:00
Postat av: ^^johanna<3

Meeeerr<3 :D Svårt att föreställa sig killarna som "stygga" ^^ Men asbraa iaf<3

Svar: tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 14:32:20
Postat av: Jasmin

Sjukt bra, skriiiiiv nuuuuuuu! :)

Svar: tackar :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 19:12:10
URL: http://oonednoveller.blogg.se/
Postat av: Stina

Spännande..!

Svar: jaoo :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-13 @ 20:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0