Stay away baby! Chapter 65

Tidigare:
Jag känner hur någon skakar på mina axlar och när jag öppnar mina ögon så ser jag att Josh är framför mig och håller i mina axlar. 

"Du somnade, vill du ha skjuts hem?" Frågar han mig och ler. 
 
"Ja tack." Svarar jag honom.  
 
Vi börjar gå ut från biosalongen, regnet smattrade mot taken när vi gick genom dom stora glasdörrarna. Josh erbjöd sin jacka till mig men jag tackade nej. Då la han bara en arm om mig i skydd för regnet. Vi gick ett tag och jag njöt av att kunna va ute med någon utan att oroa mig för att jag eller någon annan kommer skadas men den känslan ändrades då jag såg en blåslagen Louis skjuta döds blickar mot Josh från sin bil. Jag stannade upp, Josh som kände att jag stelnade till tittade frågande på mig men jag tittade bara på Louis bil som långsamt åkte iväg hans blick fortfarande på Josh och jag hade bara en tanke i mitt huvud.
 
Åh nej....

Jag satt hemma i min kalla säng inne på mitt rum och bara kollade rakt fram och tänkte. Vem var ddet som hade slagit Louis helt blå? Jag hade inte träffat Niall sens Zayn berättade för honom om Louis och mig. Men jag tror knappast att Niall skulle kunna göra något sånt, jag vet att han har varit i slagsmål innan men jag tror inte han skulle göra det för mig. Jag suckade och la mig ner i sängen, jag hör dörrklockan ringa i hela huset. Vem var det som kom och hälsade på nu, förhoppningsviss så är det nog bara Niall. Jag går långsamt av sängen och går ner för trappen, dörrklockan ringer en andra gång. Jag låser upp låset, trycker ner handtaget och öppnar dörren. Jag blir lite shockat när jag ser vem det är som står där. 
 
"Harry var gör du här?" Frågar jag honom.
 
"Vi måste prata." Säger han bara till mig och går in i huset. Som tur är inte Niall, Maura eller min pappa hemma jag hade faktiskt ingen aning om vart dom var. Jag stänger dörren och låser den och följer efter Harry som tydligen är påväg upp mot mitt rum. Han sätter sig ner på min säng och jag sätter mig lite ifrån honom. 
 
"Varför var du med Louis?" Frågar han mig efter att vi har sutit  ett tag i tystnad. Hur visste han om att jag hade varit med Louis? Hade Louis sagt det till honom? 
 
"V-vem berätta?" Stammar jag lät fram, han vänder sig mot mitt håll och kollar med hans gröna ögon rakt in i mina gröna. 
 
"Ingen." Säger han till mig jag kollar frågande på honom och han fortsätter. "Jag gick förbi och hörde hur dig, Niall och Zayn pratade, så varför?" Säger han. 
 
"Jag vet inte, vi gillade varandra." Säger jag till honom och han kollar på mig, jag hade aldrig sett Harry så lugn och på något sätt verkade han nervös men det är säkert bara någon inbildning. 
 
"Gillade eller gillar?" Frågar han mig, jag rycker bara på axlarna. Han suckar och sätter sig närmare mig. 

"Emy..." Säger han och kollar rakt in i mina ögon. "Ja-ag gillar dig." Säger han till mig och släpper inte ögonkontakten. 
 
"Va?" Frågar jag i chock.
 
"När jag hörde dig prata med Niall och Zayn och när du sa att du fortfarande älskade honom så insåg jag att jag har känslor för dig Emy." Säger han till mig, jag har ingen aning om vad jag ska svara tillbaka, allt känns bara så fel. 
 
"Harry, jag..." Säger jag men mer hinner jag inte säga förns hans läppar är på mina och han håller ett mjukt grep om min midja. Jag kysser honom tillbaka och drar fingrarna genom hans hår. Vi drar oss ifrån varandra, och jag kollar rakt in i hans ögon. 
 
"Jag vet att du inte känner samma sak, men jag tänker inte ge up hoppet Emy." Säger han innan han reser sig upp och går ut från huset. 
 
Niall's perspektiv:

Vad fan? Vad har Harry gjort hemma hos oss nu? Jag ser honom gå ut genom våran dörr och går påväg mot mitt håll jag antar att han inte ser mig eftersom han kollar ner i sin mobilskärm som lyser up i hans ansikte. Jag går emot honom och när han är lite mer än en meter framför mig så ser jag hur han kollar upp från mobilskärmen och kollar rakt på mig.
 
"Vad har du gjort med Emy?" Säger jag till honom argt. 
 
"Jag har inte gjort någonting, vi pratade bara." Säger han till mig och lägger ner mobilen i fickan. 
 
"Håll dig borta från henne, fattar du det!?" Skriker jag till honom, han går närmare mig och slår ett hårt slag i min mage. 
 
"Sen när började jag ta order från dig!" Skriker han till mig och slår till mig i ansiktet och direkt efter i magen så jag vicker mig ner av smärta. När jag reser mig up så ser jag inte Harry någonstans, jag har ingen aning om vart han tog vägen. Men en sak ska han veta... om han gör Emy illa, lever han inte länge till...
Nytt kapitel, inte världens bästa men hoppas att det duger!! Som vi har skrivit så har vi haft mycket med skolan och det kommer vi ha nu dom sista veckorna i skolan, så vi kommer inte kunna uppdatera lika mycket. Vi hoppas att ni förstår det att vi måste prioitera skolan förre skrivandet/bloggandet. 
 
8 kommentarer till nästa! Kram Fanny, Nora & Cornelia xx
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jasmin

SÅ BRAA!!!!!! Men det ska ju vara hon och Louis, inte hon och Harry :O Hoppas ni kan uppdatera snart, vill ju veta vad som händer!!! :D

Svar: tack, hahah vi ska försöka! :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-23 @ 22:03:22
URL: http://oonednoveller.blogg.se/
Postat av: fanfics

jättebra! tycker Emy & Harry låter bra tillsammans ;) tycker synd om Lou dock.. haha, hur ska detta sluta ;D
whatever, skitbra :)

Svar: haha jaa, tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-23 @ 22:13:32
URL: http://fanfics.blo.gg
Postat av: Felicia

Omg! Det var faktiskt as bra! :P (hoppas ni tar igen skrivandet på sommarlovet! :P) haha! Nä men fattar att ni har mkt i skolan det har jag med! ;) men as bra kapitel!! :D vet ni ca hur många kapitel till det finns kvar på denna underbara novell?? Ps! Jag hoppas det e många för jag älskar novellen! Xoxo.

Svar: tackar, vi har bestämt att det kommer vara runt 100 kapitel alltså runt 35 kapitel kvar men inte mer haha :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-23 @ 22:15:41
Postat av: Lisa

Bra kapitel. Tycker det är kul när det blir lite rörigt :)

Svar: haha tack :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-23 @ 22:45:56
Postat av: Frida

Sp sjukt bra!! :) x

Svar: tackar :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-24 @ 15:42:29
Postat av: SOFIA :)

Skriv mera annars får jag råttdamp!!!;) haha nej men den är så bra och nu vill man bara läsa mer ju så.... Skriv så tangenterna glöder! ;)<3

Svar: hahhaa hej fia(smyg directioner) hahahahah säg det till Cornelia! :Dxx skoja bah...
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-24 @ 18:48:58
URL: http://borntobelieve.blogg.se
Postat av: Jooysann

Jättebra, som vanligt. Jag förstår att ni har mycket i skolan, för de har jag med. Men det är ju väldigt spännande som man vill gärna vet vad som händer. Men gör ert bästa så är jag nöjd. :D ;)

Svar: Tack, hahah det är såklart att ni ska få reda på vad det är som händer! :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-05-25 @ 09:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0