Skyfall - 4 - Get to know each other

"Krig!" skrek Niall och Louis lutade sig framåt så jag skulle springa snabbare. I ögonvrån såg jag Ashton sitta på Calums rygg och Luke på Michael, alla sprang mot oss medan Liam stod för sig själv och filmade det hela. 

 

Alla och då menar jag alla killarna var mot mig och Lou så vi hade ingen chans. Zayn slängde sin och Nialls kroppar på oss men vi ramlade inte. Men när dom andra kom blev vi en hög på golvet som skrattade.

 

Japp, vi valde rätt förband.

 


 

Zayns perspektiv: 

 


"Fan Michael! Försök lite iallafall!" skrek Niall som kastade xbox kontrollen på soffan, tredje gången under kvällen. Niall svor återigen när Michael missade bollen i fifa och Louis lag vann, vilket bestod utav Liam och Luke.  Michael skrek tillbaka och och spelet fortsatte, men inte utan att Niall visade sin irländska sida han svor verkligen som en galning. Plötsligt kom Ashton och Harry indansande framför Tvn

 
och Niall som redan var arg kastade sig på Harry och fällde honom. 
 
"Du stör!" skrek han och vi andra skrattade. Niall kastade en kudde på Ashton och stampade arg iväg till köket, han kom tillbaka igen med en chipspåse som han tryckte i sig. 
 
"Så killar hur länge har ni känt varandra?" frågade plötsligt Liam och Calum harklade sig lite innan han svarade.
 
"Praktiskt taget hela livet" svarade han och Liam nickade.
 
"Familjer?" frågade han bara. 
 
"Jag bor hemma med en syster som är sju" sa Calum. 
 
"Ensam barn men bor med mammsen och pappsen" sa Michael och blinkade med högra ögat. 
 
"Emh, mina föräldrar är skilda men jag har en syster" sa Luke.
 
"En äldre bror" sa Ashton tillsist.
 
"Okej, jo jag har en syster-" började Harry men Michael avbröt honom.
 
"Vi vet om era familjer och syskon Sky brukade prata konstant om er" sa han och dom fyra killarna skrattade åt något minne. Jag log för mig själv och mina tankar vandrade till våra fans som vet nästan precis allt om oss. Mina fingrar kliade lite och jag visste precis vad det betydde. Utan att säga något reste jag på mig och gick mot balkongdörren, fingrarna grävandes i min ficka. En cigg och en tändare tog jag vant upp samtidigt som jag lät dörren halvt stängas bakom mig. 
 
"Röker han ofta?" hörde jag vad jag tror var Lukes röst men jag visste inte helt säkert säga. Utan att tänka tände jag ciggen och förde den mot mina läppar. Röken som jag andades in fick ett lugn att sprida sig inom mig och långsamt släppte jag ut röken i mungipan. Det var ju dåligt och killarna ville att jag ska sluta men det kändes så skönt att dra in röken. Men jag ska försöka att sluta...kanske. Min mobil vibrerade till och en bild på Perrie lyste upp min skärm. 
 
Hej jag ska sova nu men ville bara säga godnatt och, jag älskar dig xx
 

Jag svarade att jag älskade henne och godnatt. Jag saknar henne något sjukt, jag missar så många småsaker. Hon vet att jag gillar att veta dom så hon skickar alltid bild på allt hon köper och om hon byter färg på håret. Hon lyser upp min dag och att jag inte har sett henne på nästan en hel månad får mitt hjärta att smärta i mitt bröst. 
 
Ett ljust skrik hördes inifrån så jag fimpade ciggen och gick in, Niall stod vid dörren och tackade en man. Dörren stängdes och Niall höll i en påse. Han började gräva i påsen och tog upp en liten låda. 
 
Aha!
 
 
 Han ska bleka sitt hår. Det var nästan helt brunt och management nämnde att han borde bleka det igen, dom vill att en frisör ska göra det men våran lilla Nialler gillar att göra det själv. 
 
 
Mitt minne grävde upp en gång då jag färgade Perries hår. Ett leende spred sig på mina läppar och jag gick in till toaletten där Niall hade börjat fixa färgen. Bara lukten fick minnet att bli starkare och jag saknade verkligen min babe. 
 
"Hej Nialler" sa jag och han mötte min blick i spegeln. 
 
"Sup" svarade han och fortsatte att fixa färgen. Topp gör topp kletade han in med färg medan vi pratade och jag tog en bild. Vanligtvis tweetar jag inte så mycket och när jag väl gör det är det oftast på någon ritning men nu blev det en bild på Niall som fixade sitt hår. 
 
Brownie turning blond again 
 

Min twitter blev helt galen och laggade lite utav alla retweet och kommentarer. Medan Niall satt med sin egna mobil gick jag ut till dom andra. Dom satt och spelade jag har aldrig så jag satte mig i ringen och Lou hällde upp ett glas åt mig och Harry öppnade sin mun för att säga en 'jag har aldrig'
 
"Jag har aldrig haft en i familjen gått in när jag hade en tjej i mitt rum" sa han och vi alla drack förutom Calum och Harry förstås. 
 
"Okej, jag har aldrig kysst en kille" sa Luke och flinade, alla tittade på Harry och Louis som flinade mot varandra och drack, Michael drack också och vi brast alla ut i skratt. 
 
"Woho go Larry!" skrek Ashton och vi skrattade igen.
 
"Vad kan jag säga jag älskar min boo" sa Harry och fnissade. 
 
"Okej okej..." sa Liam efter vi hade lugnat oss. "Jag har aldrig sprungit naken ute" alla 5SOS killarna drack och sedan Harry. 
 
"Vad hon slängde ut mig efter hon hade förstått att det bara var en engångsgrej!" försvarade Harry sig och vi brast ut i skratt igen.
 
"Ni då?" frågade jag och pekade mot 5SOS killarna som flinade mot varandra. 
 
"Några slog vad om att vi inte skulle våga göra det så vi, ja vi gjorde det" sa Luke och flinade. Ashton som satt bredvid mig plockade upp sin mobil och började skriva ett sms. Nyfiken som jag är kikade jag ner på mobilen. 
 
Godnatt Sky! Vi alla saknar dig babe x
 

"Jag har al-" 
 
"Ska vi göra en twittcam och berätta för alla att ni ska vara vårat förband!" skrek Niall som kom ut nyduschad och blond. Vi alla nickade och Liam startade en laptop, han var den enda som lyckades fixa livestreams ordentligt så vi satt alla bakåtlutade medan Liam fixade. Vi alla tweetade att kolla Liams livestream och 5SOS fansen var förvirrade men fangirlade att dom var med oss. 
 
"Så" sa Liam nöjt och och vi sa alla hej. Siffrorna rusade upp och i chatt sidan bredvid var fansen galna. 
 
"vi har något att berätta för er" sa jag glatt och chatten blev tokigare. Vi gjorde en dramatisk paus. 
 
"Åh killar kom igen vi är inte Simon ingen paus" sa Niall och skrattade. 
 
"Precis lyssna på blondie" skrattade Michael fram. 
 
"Det Emot sa" sa Harry och flinade. 
 
"Okej, det är är 5 Seconds of Summer och dom..." började Louis.
 
"Vi är deras förband!" skrek Luke och vi började skratta. 
 
"Helvete, ni är snabba. Killar kolla twitter jag har fått typ tusen nya följare" utropade Calum. 
 
Efter det skämtade vi och skrattade i nästan tre timmar innan vi tyckte att det var dax att sova. Imorgon ska vi träna mer mer och lite mer
 

 

Hej sup alla sexiga läsare!
 
Herregud jag har brist på saker att skriva men och förlåt att det blev en dag försenat. Och sluta inte läsa den här novellen bara för att den är en aning seg i början jag lovar er den kommer bli bättre sen :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sofih

Helt okej att det blev en dag försenat för ni äger på att skriva och jag vill läsa nästa kapitel kan knappt vänta till på söndag :D xx

2013-08-29 @ 21:13:58
Postat av: onedfanfic.webblogg.se

länkbyte? :)

2013-09-01 @ 13:33:23
URL: http://onedfanfic.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0